maandag 21 oktober 2019

Dutch Doobadoo Monsters

Hallo allemaal,

Hier zijn ze dan........................de Dutch Doobadoo Monsters ;-)
Voor onze kleinkinderen had ik een paar jaar geleden
2 MDF monstertjes 'opgeleukt'.
Nu vroeg onze jongste kleinzoon Thomas of ik een nieuwe wilde maken, want de andere was kapot gegaan.
Natuurlijk doe ik dat dan.
En natuurlijk vroeg Casper (de oudste) of ik er ook nog één voor hem wilde maken.
Daar had ik wel rekening mee gehouden. Zo werkt dat.....................als de één iets wil dan wil de ander dat ook.................haha..................
Gelukkig had ik er nog een paar liggen, het is nu moeilijk te verkrijgen.
Het is al bij de meeste hobbywinkels uit de handel gehaald.

'klik' op de foto voor een vergroting ;-)

Ik zie ze niet veel meer in de internetwinkels, maar zag het nog wel bij De Egel:
DDBD MDF Monster 1 -460.440.021-.

Ik heb de MDF Monsters eerst in de witte gesso gezet.
Daarna ben ik gaan kleuren met mijn Copic Markers en mijn Copic Airbrush en een aantal mask stencils.

Thomas wilde graag een monster in rood en blauw:
R35-R37-R39
B12-B24-B29

Onder de ogen heb ik, met zwarte Memento inkt, gestempeld met een Crealies Bits & Pieces stempeltje CLBP70.

Voor beide monsters heb ik de volgende masks gebruikt:
- Mask stencil A-4 (Pronty)"gel" Bubble  -470.803.035-
- DDBD Dutch Mask Art A5 Ghosts -470.715.044-.
- Noor Design ATC Stencil Spinnenweb
- DDBD Dutch Mask Art A5 Stripes -470.715.105-

Ik heb de monsters op kleur gebracht met mijn Copic Airbrush en de bovenstaande masks.
Daarna heb ik nog gestempeld met Memento Dew Drops.
Voor bovenstaande monster met de kleuren Rhubarb Stalk en Danube Blue en het stempeltje van Crealies CLBP 07.
Voor de onderste met Memento Dew Drops Danube Blue, Grape Jelly en ook het stempeltje van Crealies CLBP07.


Deze is ook nog bij De Egel verkrijgbaar: Monster 2 -460.440.022-.
De Copic Marker kleuren die ik voor deze monster heb gebruikt:
B12-B24-B29
V15-V17-V09

De Dutch Doobadoo Dutch paper art Monsters (voor de ogen, neus en mond) zag ik nog bij Hobbyvisison in de webwinkel.

De extra monsteroogjes (die de jongens zelf hebben uitgekozen) heb ik toen bij Noor en Zo gekocht, maar zie ze nu niet meer in de webwinkel.
En ook nog als extra wiebeloogjes gebruikt.
In mijn beleving kan ALLES met monsters, hoe gekker, hoe beter, haha..............................

Ook heb ik nog een Copic multiliner zwart en een Molotow Marker wit gebruikt.

Ik hoop dat jullie het weer  leuk vonden om te zien ;-)
De jongens krijgen de monsters zodra ik ze weer zie, ik ben zo benieuwd hoe ze zullen gaan reageren!!
Bedankt voor jullie bezoekje en een hele fijne avond verder!! :-D



1 opmerking:

Marlies zei

Je kleinzoons zullen helemaal weg zijn van deze monsters Frouwkje. Heel mooi gemaakt. Het zal wel een hele werk zijn geweest en een zoektocht naar alle spullen maar ze zullen gekoesterd worden door je kleinkinderen en dat is dan de moeite waard. groetjes. Marlies

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...