vrijdag 18 oktober 2019

Dream it & Do it

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie graag een creatie laten zien die ik helemaal heb nagemaakt ;-)
Maar daar leer ik wel weer veel van!!!
En ik vind het superleuk geworden.
Helaas krijg ik de foto's niet zo mooi scherp dat je het 'roesteffect' van het slotje en de sleutel goed kan zien. Er zit een beetje een korreltje in en dat zie je dan niet op de foto.
Dit is de link naar de tutorial: ticketkaart

'klik' op de foto voor een vergroting ;-)

Jenine (van Hobbyvision) heeft een prachtige nieuwe lijn uitgebracht die ook mij heel erg aanspreekt.
Dus, ja, natuurlijk wilde ik daar wat mee doen!!
De basis is gemaakt met een ticketmal van Studio Light -stencil SL170-.
Deze is helaas bijna niet meer verkrijgbaar :-(. 
Gelukkig 'vond' ik er nog één.
Het design papier is van de Jenine's Mindful Art Collection (ga ik verder afkorten als JMA) -PPJMA01-
Alle randjes van het papier heb ik bewerkt met een distresser en verder alle randjes voorzien van witte gesso.


Alle 'die cuts' die ik gebruikt heb komen uit het stansblok JMA 01 en 02.
Op de sticker mal -stencil JMA03- heb ik gestempeld met Stazon Pigment Inkt 'Snowflake'.
Echt een mooie witte stempelinkt!!
En op het papier zelf in de rechterbovenhoek en onderin gestempeld met Distress Ink Faded Jeans.
De stempel zelf is weer van Jenine -Stamp JMA01-.
Als je goed kijkt op deze stempel zie je daar ook weer mindful teksten op staan.
Heel klein, maar het is te zien ;-)


Het slot en het sleuteltje zijn van een stencil JMA03 en heb ik uitgestanst op kraft papier en bewerkt met Cadence Distress Paste Rusty Brown en Pine green.
Daaroverheen nog met wat metallique wax vintage gold.
De letters zijn gemaakt met de -stencil JMA02-.


De klok komt ook weer van het stencil JMA03. 
De zwart/witte teksten komen uit een blokje Sticker sheets -sticker JMA01-.

Verder heb ik nog een nietmachientje, een witte gelpen en een zwarte fineliner gebruikt.


En nog even mijn supergave/fijne/leuke en ooooooooooooo zo handig nieuw speeltje laten zien ;-), de Vaessen Cut Easy Mini.
Echt heel handig om kleine dingen uit te stansen.
Neemt weinig ruimte in, maakt geen herrie en draait heerlijk soepel.
Ik heb deze dus nu heel veel gebruikt, voor het klokje, de stickermallletjes, de cijfers etc. ;-)
Neemt niet weg dat ik ook nog steeds superblij ben met mijn gemini junior, die is weer geweldig voor de grotere stanzen!!!!

Ik zet er meestal 'linken' bij voor de artikelen, maar het meeste is in alle goede hobbyzaken wel te vinden ;-). Zeker de JMA artikelen.

Nu ga ik mijn kleurwerkje nog verder afmaken (alleen nog de achtergrond doen).
En daarna weet ik ook al wat ik ga doen.
Onze jongste kleinzoon vroeg vorig weekend: "Oma, wil je een nieuwe monster voor me maken...............hij is kapot gegaan"................natuurlijk ga ik dat doen.
Het zijn de monstertjes, van een paar jaar geleden, van Dutch Doobadoo.
En daar heb ik er gelukkig nog een paar van.

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te zien :-D
Bedankt voor jullie bezoekje en een hele fijne dag en weekend!!






6 opmerkingen:

Petra zei

Nou ik vind het zeker leuk om je kaart te bewonderen, tis weer een plaatje.

Lieve groet,
Petra

Scraptastisch zei

Gezellig een online tutorial volgen dat doe ik ook wel eens. Hele mooie papierlijn Frouwkje en een prachtige ticket kaart heb je gemaakt. Handig zijn die kleine machientjes voor op tafel, ik heb de sidekick van sizzix en ben er ook wat blij mee, zeker voor de kleine stansjes! Kleur ze en vergeet het monstertje niet te maken?! Fijne avond,
xx Gerie

Jenine zei

Echt prachtig Frouwkje!

Margo zei

Wat een prachtige labelkaart met zo veel mooie details ! Ik heb het eerste hoofdstuk al gekleurd, maar beter dan niks he :)
Groetjes
Margo

Marlies zei

Een schitterende kaart Froukje. Een leuk basis model en prachtig papier heb je ook gebruikt. Een kunstwerkje. groetjes, Marlies

Tjinta zei

Hi Frouwke, je kaart is prachtig! Een lust voor het oog (net als die mooie rozen op je blog :-). Dank voor de link naar de tutorial!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...