vrijdag 15 februari 2013

Gehaakte portemonnee

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een kaart..........maar....tussendoor deze portemonneetjes gemaakt. Ook weer zo ontzettend leuk om te doen!!
De portemonnee zag ik bij Claire. In haar bericht staat deze LINK (video tutorial) Het is in het Spaans maar in het scherm zie je ook de engelse tekst. Echt goed te doen vind ik ;-).

De metalen sluitingen heb ik gekocht bij CreaMijn.
Het patroon van het vlindertje kan je HIER vinden. Het patroon voor de mini vlinder klopt volgens mij niet helemaal. Ik heb het wel volgens het patroon gehaakt maar i.p.v. 3 stokjes 3 dubbele stokjes gedaan en dat 2x en daarna verder zoals het patroon. Ik kwam op het idee om er wat op te haken toen ik deze portemonneetjes op internet zag.
Het paarse portemonneetje wil ik ook nog voering in doen en ook weer een vlindertje er op.

 
Omdat ik het ook leuk vond om het portemonneetje te voeren ben ik op zoek gegaan op internet en kwam deze leuke bloemetjes stof tegen. Was wel even 'puzzelen' hoe ik de voering erin moest krijgen. Maar het is gelukt. Misschien is er een betere manier........maar ik ben al blij dat het me gelukt is :-D.

 
Ik heb zelf een vertaling van het patroon voor het portemonneetje gemaakt (in Word), en hoe ik b.v. de voering heb gedaan. Heb je hier interresse in, stuur me dan even een mailtje en dan stuur ik jou het Word bestand toe. Ik weet niet hoe ik het in een blog bericht kan krijgen, dus doe ik het zo ;-). Omdat er best wel tijd in gaat zitten om dit op papier te zetten, zou ik het erg leuk vinden als je een link naar mijn bericht met de portemonneetjes zet (als je er één gemaakt hebt). Alvast bedankt daarvoor :-D.

Bedankt voor alle reactie's op mijn vorige kaart, iedere keer weer zo leuk om te lezen!!
Ik ben heel benieuwd wat jullie van deze portemonneetjes vinden!!! Bedankt weer voor jullie bezoekje aan mijn blog.
Ik wens jullie nog een hele fijne voortzetting van de dag!!
            
              Veel liefs,
             Frouwkje.



25 opmerkingen:

Henriëtte zei

Wat zien ze er gaaf uit. Echt leuk. Ook de binnenkanten zijn prachtig. Knap dat je dat kan hoor.

groetjes Henriëtte

Ans Gilbert zei

Hoi Frouwkje,

het moet bij jou natuurlijk weer helemaal AF zijn dus..lekker weer gevoerd met een leuk stofje..ze zijn schattig...mijn complimenten..

Liefs van Ans

Wendy zei

Oooo wat leuk!! Wat ben je toch handig Frouwkje. Deze portemoneetjes zien er onwijs leuk uit, schattig met het vlindertje erop, toffe binnenkant ook. Super!
Groetjes, Wendy

Cinderella zei

Hoi Frouwkje ,
Wat een leuke beursjes
Een fijn weekend
Liefs Cindy

Unknown zei

frouwkje
je bent toch een handige dame,je heb zeker zeer creatieve handen
ze zijn heel mooi gemaakt en de binnenkant is ook leuk bedacht
nog veel plezier met joucreatieve ideetjes
nog een prettige weekend
veel liefs van marcelline

anneke's creaties zei

wauw frouwkje, ik vind ze helemaal geweldig
wat mooi gemaakt en leuk met die vrolijke voering erin
ik ga zo even de link bekijken
bedankt hiervoor

groetjes anneke

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

wat zijn ze leuk, mooi ook de binnenkant.

groetjes jolande

Carla's Wenskaarten zei

Wat heb je weer creatieve portemonnees gehaakt.
Je bent toch een creatieve dame, zo handig met alles. Het lijkt op hobby gebied jou allemaal zo makkelijk te gaan.

Gr. Carla

Anita Meijer zei

Oh wauw wat heb je dat schitterend gemaakt Frouwkje, ik vind het er helemaal super uitzien, top.
Liefs van Anita

Hanny zei

Wowo wat heb je dit beeldig gemaakt en inderdaad erg leuk met die vlindertjes erop. Mooie voering erin en helemaal klaar en schitterend hoor.
liefs hanny♥

Amarins zei

Schitterend, wat leuk gedaan. Groetjes, Amarins

Agnes zei

Wat heb je dit gaaf gemaakt Frouwkje en super dat je er een vertaling van gemaakt hebt.
Ik heb op het ogenblik te weinig tijd, kom amper toe aan het maken van een kaartje maar ik ga het wel onthouden :)
Fijne zondag nog verder!
groetjes, Agnes

Neltine zei

Jeeempie die Frouwkje,

Jij bent echt van alle markten thuis. Wat superrleuk! En dan niet eentje gehaakt...nee Frouwkje haakt er meteen 3 tegelijk hihi.
Lijkt me een enorm gepriegel maar wel leuk om te doen. Zelf heb ik laatst zo'n loopsjaal gehaakt. Heerlijk warm en kost niks. In de winkel betaal je er zo 15 euries voor en wol van de Wibra is maar 1 eurie:)

Nou ik ben alweer benieuwd naar je volgende creatie:) Tot de volgende babbel maar weer;)

Groetjes,
Neltine

Chantal zei

Wauw wat kun jij toch veel Frouwkje! Supermooi gedaan weer meis!

tanja zei

heel leuk gemaakt hou wel van zulks
xx tanja

Unknown zei

Wat super mooi! Ik zou heel graag het patroon ontvangen als dat mogelijk is.

Anoniem zei

hallo Frouwkje
graag zou ik het patroon willen van het gehaakte beursje als dat kan
alvast bedankt
groetjes Toos

SuperSuus Design zei

Hallo frouwkje!
Heel mooi!
Ook ik zou graag het patroontje willen....
annekebrunke@supersuus.nl

Groetjes,
Anneke

Marjanne zei

Hallo Froukje wat een schattige portemonneetjes! Ik zou ze graag maken, zou je mij je beschrijving willen sturen? heel vel dank alvast
Je hele blog is trouwens heel erg leuk, ik wilde lid worden maar er bugt iets, zo nog maar eens proberen
marjannevanschaik@gmail.com

Anoniem zei

Ik vind ze enorm leuk en zou er ook graag een maken, maar lukt me even niet om je een mail te sturen. Hoop dat je via deze weg ook mijn bericht krijgt en me het uitgeschreven patroon kunt mailen. Mijn emailadres is pjg.de.jong@hetnet.nl Alvast bedankt!
Groetjes Marit

Anoniem zei

Wow ze zijn echt heel mooi. Zou het echt super vinden om ze te maken, zou je me een mailtje kunnen sturen met het patroon? Dat is nanjaneele@hotmail.com
Groetjes nanja

Anoniem zei

Ik vind ze super. Ik heb er zelf al een gemaakt zonder patroon. Maar ik zou heel graag toch nog het patroon willen hebben. Wil jemij die toesturen? Gr eveliensmits@hotmail.nl

nolly zei

Wat een mooie portemoneetjes. Zeker met zo'n voering erin.

Graag zou ik het patroontje willen ontvangen. Zou je die willen toesturen? M'n email is; nollykouwenberg@gmail.com

Alvast bedankt.
groetjes Nolly

Ria zei

een super idee.

http://angel-eyes-haakseltjes.blogspot.com/ zei

Hallo Frouwkje,
Wat een leuke portemonneetjes heb je gemaakt.
Ik ben er zelf ook mee bezig en zou graag willen weten, hoe je de voering erin hebt gemaakt.
Groeten Angela

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...