dinsdag 12 november 2019

Art Journal

Hallo allemaal,

Wat vond ik het toch een soort spannend om de buiten- en binnenkant van het boekje te doen.
Maar ik ben er zo blij mee hoe het geworden is!! :-D

'klik' op de foto voor een vergroting ;-)

Dit is de voorkant van het boekje geworden na allerlei mixed media technieken en materialen te hebben gebruikt.

Deze tekst 'every journey needs a first step' heb ik zelf gemaakt in word, uitgeprint en geplakt op Easy Connect Craft tape van Craft Emotions en daarna uitgeknipt. Makkelijk plakken zo!! ;-)
De rest van de teksten zijn de meeste van Jenine's Mindful Art Collection (verder in dit bericht afgekort naar JMA) -stickerJMA01-.
De tekst aan de achterkant van het album 'great things take time' is van Tim Holtz -TH93193-.

Bij de veer heb ik druppels met Liquite modeling paste gemaakt met gebruik van een ATC stencil van Noor Design.
Het stenen muurtje heb ik ook met deze paste gemaakt. Deze gekleurd met Distress Ink Pumice Stone en Ground Espresso.
Daarna nog wat 'mos' aangebracht met Cadence Moss Light en Dark Green.
De blauwe glittersterren heb ik gemaakt met een mask van JMA en Nuvo Glacies Paste: Sea Sprite.

De sleutel en het slot heb ik met craft papier uitgestanst met een stencil JMA01.
Dit bewerkt met Cadence Rusty Brown en Pin Green.
Daarover nog wat metallique wax vintage gold van Finnabair.
En nog hier en daar mijn zwarte en witte gelpen van Unibal gebruikt.

Ook de buitenrand van het boekje heb ik met Rusty Brown gedaan.

Zo is het onbewerkte boekje ;-)
Met kaarten erin van 15 x 15 cm.




Ik heb eerst het hele boekje in de witte gesso gezet.
Achteraf kan je beter de klit-rondjes en het bandje er eerst uithalen, is makkelijker ;-)
Heb ik na het bewerken met de witte gesso wel gedaan.
Daarna gekleurd met Ranger blendable Dye Ink van Wendy Vecchi in de kleuren: Peat Moss, Cornflower Blue en Potting Soil.
Daar water op gesprayt met de distress sprayer van Tim Holtz.
Dit gedroogd met de heat gun.
Toen nog wat van deze inkt op een plastic stukje (van b.v. je stempels) gedaan, dit weer gesprayt en al deppend en laten lopen over de pagina. En weer gedroogd met de heatgun.

Hierna heb ik het rice papier opgeplakt met Finnabair Soft Matte Gel.
Ik merkte dat aan de randen van het rice papier waar ik ook de Soft Matte Gel had gedaan dat de dye inkt wat oplostte door de gel.
Dat gaat dus op zo'n craft boekje niet goed.
Wel als je watercolor papier gebruikt (wat ik eerder had gedaan met de pagina's die erin zitten).
Ik heb het wat hersteld door er met archival ink peat moss en acorn over heen te gaan.
En verder met andere stempels zodat je dit haast niet meer ziet.
Ik ben echt een beginner met Mixed Media.
Maar weer wat geleerd :-D

Gebruikte materialen van Studio Light (voor het hele album):
Rice Paper: RICEJMA 01, 03, 04 en 06.
Stempels: STAMPJMA 01, 02, 03.
Masks: MASKJMA 01, 02, 03.

Ik zet geen linken naar de collectie van Jenine's Mindful Art Collection omdat ze in de meeste hobbyzaken wel verkrijgbaar zijn ;-)


De achterkant van het album.
De deur en een klein klokje aan de binnenkant van het album (links onderaan) komen uit een Die Cut block -STANSBLOKJMA01-.

Ik heb meestal van tevoren niet een idee hoe ik het allemaal ga doen.
Ik begin en dan ontstaat er gewoon wat.
Achteraf heeft alles toch wel een bedoeling dat ik het zo gedaan heb.
De klok staat b.v. voor de tijd die ik mezelf 'moet' gunnen om te herstellen.
En zo heb ik toch intuïtief de dingen gebruikt die voor mij op dit moment aanspreken of belangrijk voor mij zijn.


De binnenkant van het album.


Een ricepapier van JMA gebruikt met een trap naar boven...................
One day at a time (een dag tegelijk)......Step by step (stap voor stap).
Het muurtje heb ik gemaakt met een Mask van JMA en Archival Ink Acorn.


Find balance in every day .................proberen mijn balans in elke dag te vinden.


Put your heart into it: 'mijn hart erin leggen' is niet zo moeilijk. Zo ben ik altijd wel bezig met mijn creatieve dingen.


Dit is de eerste bladzijde die ik gemaakt heb.
Er zitten er nog 2 in.
Die heb ik al in andere blogposten laten zien.

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te zien :-D
Nooit gedacht dat ik dit zo onwijs leuk zou vinden!!
Toch ga ik ik nu eerst weer even wat anders doen.
De challenge op facebook wil ik toch ook aan meedoen.
En het envelopje van de JMA Collectie doen voor mijn spinner.
En ik wil weer iets gaan kleuren. Vervelen doe ik me niet!!!
Maar dit is echt niet het laatste wat ik jullie van mijn reisje in de mixed media wereld laat zien.
In ieder geval ben ik superblij dat de omslag nu klaar is!!!

Bedankt voor jullie bezoekje en een hele fijne avond verder!



4 opmerkingen:

Scraptastisch zei

Heel leuk Frouwkje dat je zoveel plezier beleefd aan mix media en je hebt het heel mooi opgeschreven hoe je het hebt gedaan en je omslag is prachtig geworden! Succes met je andere hobby projectjes die je wilt doen!
xx Gerie

Margo zei

Het is echt prachtig Frouwkje ! En mooie tekst !
Groetjes
Margo

bolletjelucky.blogspot.com zei

Leuk om te lezen hoe je bezig bent gegaan met je eerste stappen in mixed media. Het is een mooie omslag geworden Frouwkje en leuk dat je er zo een eigen tekst op verwerkt hebt en andere items die voor jou iets extra's betekenen, zo wordt het heel persoonlijk. Veel plezier met je andere plannen.
Lieve groetjes Miranda

Wil zei

wauwww ,wat mooi Frouwkje.
Ook de keuze van het papier is heel mooi .

Groet WIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...