donderdag 24 januari 2019

Never give up

Hallo allemaal,

Ik zou een kaart gaan maken met het kleurwerkje wat ik gedaan heb.
Maar er kwam even iets anders tussendoor waar ik heel graag aan wilde beginnen.

Ik had het in de facebookgroep van Jenine gezien, en het leek me echt iets voor mij om te doen.
Jaren geleden heb ik revalidatie gehad, behalve het lichamelijke revalideren, ook nog psychische ondersteuning. Toen kreeg ik al het idee van hun om dankbare momenten te gaan opschrijven.
Zodat je dat later (ook b.v. als je een mindere dag hebt), kan lezen.
Meestal vergeet je wat er wel allemaal goed ging, omdat er dan gewoon teveel moeilijke dingen zijn.
Zo zie je (achteraf) toch ook de positieve momenten. En ik wil, ondanks alles, positief blijven.

En ik heb het toen ook een poosje gedaan. Maar gewoon op een papiertje schrijven was voor mij toch niet 'je van het'................en hier zie ik wel het nut van in. Zo kan ik me ook creatief uiten!!

Even heel kort, want ik wil eigenlijk niet al te veel persoonlijke dingen kwijt.
Maar ik heb weer een operatie gehad (1 week geleden) en het valt me qua pijn behoorlijk tegen. Ondanks behoorlijk veel en wat zwaardere pijnstillers nog veel pijn. En dan is het voor mij (ook omdat het niet de eerste keer is) weer zo'n tegenvaller. Je doet zomaar weer 10 stappen...of zo...terug.
En ik wil wel eens vooruit ;-)
Maar vooral daarom heb ik deze kaartjes gemaakt (en er volgen nog meer), als een soort ondersteuning om vooral niet op te geven, ook al lijkt het wel niet op te houden.

Dus heb ik het e.e.a aangeschaft om hier mee aan de slag te gaan.
Het is de bedoeling dat het in een 'spinner' komt. Deze heb ik nog niet. Zodra dat wel zo is dan laat ik het ook in een blogbericht zien.

Zo ziet een Heidi Swapp Memorydex spinner (het ligt voor mij klaar bij Hobbyvoordelig in Delft, alleen nog even ophalen ;-) ) eruit:


Even een aanvulling (26-01-2019) op het bericht.
Vandaag heb ik de spinner gehaald bij Hobbyvoordelig.
Zo ziet de spinner er dus uit met mijn eerste kaartjes.
Ik wil nog een 'voorblad' maken, maar daar wil ik even over nadenken ;-)


'klik' op de foto voor een vergroting ;-)

Deze kaartjes heb ik er dus al voor gemaakt:



De basis is van Kraft Papier, daarop wit craftpapier en daarop het designpapier van StudioLight -paperpad Denim Saterdays PPDEN103-
Ik heb deze 3 onderdelen gestanst met een stans van StudioLight -SL120- (ook bij Hobbyvoordelig in Delft gekocht, zie het nu niet in de webwinkel staan, maar komt vast wel weer).
Alle papiertjes heb ik bewerkt met een distresser van Tim Holtz en de randjes gekleurd met Distress Ink Walnut Stain.
Ik heb nog een wit en gewoon touwtje gebruikt als strikje.
En hier en daar wat witte plakparels van JoyCrafts.


De tekst komt uit een blokje van Tim Holtz -Ideo-Ology Small Talk TH93193-
Het kantje komt uit eigen voorraad.
Ik had een nietmachientje aangeschaft bij Doe@ding.....en die 'moest' ik toch echt even gebruiken. Ik heb het touwtje hier vastgeniet :-P.
Ik heb witte gesso om de tekst heen gebruikt.
Op de bloemetjes nog Star Dust Stickles gedaan.


De vlindertjes komen van een vel papier wat ik al heel lang heb. De bloemetjes en het pennetje komen uit eigen voorraad.
Het Denim zakje is een gemaakt met een stans van StudioLight -Stencilden137-
De witte (soort doily) erachter is van Memory Box -Quinn Flourish 98267-


De meeste onderdeeltjes komen van een Stansblok van StudioLight Denim Saterdays -stansblokden77-
Ook had ik nog 2 stansblokken besteld van StudioLight EASYDEN645 en 646. Eerlijk gezegd weet ik niet eens of ik hier iets van gebruikt heb. Maar zal vast nog wel van pas komen ;-)


Een envelopje op de achterkant gemaakt.
Daar komt een wit kaartje met tekst in waar ik die dag dankbaar voor ben.
En aangezien sommige dingen toch prive zijn, doe ik het in een envelopje.
Niet mijn idee, maar iemand in de facebookgroep van Jenine deed het zo, en ik vond het een geweldig idee!!


Het envelopje sluit met een klittebandrondje van JoyCrafts (Hook & Loop) -6500/0072-.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik vandaag iets te lang ben doorgegaan. Maar om de één of andere reden 'moest' het vandaag af. Ik hoop niet dat ik morgen nu nog meer last heb.
Maar goed....dat zie ik dan wel weer.

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te zien.
Een hele fijne avond verder en welterusten voor straks!!




4 opmerkingen:

Scraptastisch zei

Heel goed Frouwkje ...never give up! En wat heb je een mooie nieuwe afleiding gevonden met de mal voor de spinner! Ik heb deze stans ook en wie weet schaf ik de spinner ook nog eens aan! In ieder geval een hele mooie manier om van je af te schrijven en de kaartjes in de envelopjes te doen. Je kaartjes zijn prachtig en de teksten helemaal waar! Blijf sterk en geniet van dit project!!!
xx Gerie

JOKE zei

Wat ontzettend vervelend dat je weer geopereerd bent! Ik hoop van harte dat deze operatie de laatste is voor je en dat je je beter gaat voelen dan ooit!!!
Een heel goed idee om de mooie momenten te bewaren om later terug te kunnen lezen. Hopen dat je snel aan een tweede moet beginnen ;-)
Liefs en van harte beterschap!!!
Joke

Aartje zei

Wat vervelend dat je geopereerd moest worden en dat het ook niet echt meevalt met de pijn. Maar wat een mooi idee van die positieve gedachtes opschrijven. Met de memory desk heb je een hele mooie en ook nog creatieve manier gevonden om dit te verwerken.
Groeten, Aartje

bolletjelucky.blogspot.com zei

Jeetje wat knap van je Frouwkje om op deze manier iets "negatiefs" om te zetten met behulp van je creativiteit naar iets positiefs. Gaaf om mooie quotes e.d in te verwerken en op de "verborgen" kaartjes je gedachten te uiten. Inderdaad leuk om steeds in te bladeren. Pas goed op jezelf en een goed herstel gewenst van je laatste operatie.
Lieve groetjes Miranda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...