zaterdag 18 januari 2020

Noël

Hallo allemaal,

Zo...........mijn jaar is op creatief gebied goed begonnen :-D
Wat kan een mens blij worden met zo'n mooie blogachtergrond.
Helemaal mijn ding en ik vind de achtergrond rustiger, wat ik ook mooier vind.
Nu alleen nog iets aan de handtekening doen.
Ik denk alleen een andere kleur voor de letters, want het vlindertje vind ik onwijs leuk!!

En al een les gedaan en nu dan mijn 1e kerstkaart.................hihi......ik begin lijkt wel altijd achteraf aan de kerstkaarten.
Als ik nu nog even door ga met kerstkaarten dan heb ik er tenminste een paar aan het eind van het jaar.
In de lente of zomer en zelfs in de herfst komt het er gewoon niet van. Weet ook niet waarom.
En dan is het zomaar ineens weer november/december en dan zou ik me 'moeten' haasten om kerstkaarten te maken. En als ik van één ding super nerveus wordt, dan is het haasten.

Voor deze kaart heb ik de superleuke digi van Aurora Wings -Cardinal Sprite- gebruikt.
Toen ik deze zag 'kriebelde' het gelijk om het te gaan kleuren. Ik heb de digi in de 'no lines' techniek gekleurd.
Ik heb met deze kaart ook weer van alles uitgeprobeerd.
Het kleuren heb ik best lang over gedaan omdat ik veel heb uitgeprobeerd wat ik het mooiste vond.
En weer eens de klei figuurtjes gebruikt en deze gekleurd met acryl verf en wax.
Ook heb ik de nuvo drops op een plastic afvalstukje (van stempels) gedaan, laten drogen en zo kon ik ze gelijk opplakken zonder te moeten wachten totdat het droog was. Superhandig!!!
Zo had ik het niet gedaan met de 3 zijkanten. Daar heb ik eerst de randen van gestanst en daarop direct de Nuvo Drops gedaan en dat ook wel weer eerst laten drogen voordat ik het aan de kaart heb gedaan.

'klik' op de foto voor een vergroting ;-)

Het designpapier is van Bo Bonny -Father Christmas Collection-.
De rand van dit afdrukje heb ik gekleurd met Distress Ink -Forest Most'.
Met deze inkt heb ik ook de swirls van deze rand gestempeld. Deze stempel is van Unique Hobby Stamps -Grunge Swirl -5-.
Met een witte Molotow Marker heb ik sneeuw 'gespetterd' op het afdrukje en de hulstranden.



De bloemen komen uit eigen voorraad. Hier nog wat goudglitter lijm op gebruikt.
Onder het afdrukje heb ik een randje sneeuw gemaakt met Aleene glittersnow en hierop nog wat diamond stickles gedaan.
De dennentakjes aan de boven en onderkant van het bloementrosje heb ik gemaakt met een stans van NoorDesign -6003/0083- en 1x gestanst met groen cardstock en 1x met goud glitterpapier.


De hustrand is van NoorDesign -6002/1230-.
Ook hier heb ik de Nuvo Crystal Drops -Autumn Red- gebruikt.
De klokjes onder het bloementoefje komt uit eigen voorraad.
En nog hier en daar gouden plakparels gebruikt.


Goud en rood lint gebruikt.
De sterrenrand die je onderaan eruit ziet 'piepen' is van Craft Emotions -115633/0519-.
Rechts bovenaan heb ik deze rand nog een keer gedaan.


Ik heb hier een nieuwe standaard van Joy -6012/1406- gebruikt.
Het lijkt iets steviger. Niet dat de andere niet bleef staan. Dat ging ook eigenlijk wel goed.
Maar wat ik zei, het lijkt iets steviger. Dus ik ben benieuwd..................


De Copic Markers die ik gebruikt heb:
Huid: E04-E11-E21-E00-E000
Rood: R29-R27-R24-R22-R20
Zwart: 100-W9-W7-W5
Bladeren: G99-G94-G82
Besjes: R59-R29-stipjes met molotow marker wit en zwart stipje aan onderkant.

Met deze kaart doe ik mee aan de challenge bij:
- Aurora Wings Challenge Januari 2020-facebookgroep Anything Goes-
- Crafty Gals Corner -Challenge #203 Winter Fun-
- Cute Card Thursday -Challenge 617 What's New (New Digi)
- HobbyVision -Challenge 92 Winter met Moodboard- 
- Love To Scrap -Challenge 129 Anything Goes-

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te zien :-D
Bedankt voor jullie bezoekje en de altijd weer leuke/lieve reactie's die jullie achterlaten.
Ik geniet ervan!!
Een hele fijne avond en weekend verder!!




8 opmerkingen:

Margo zei

Je kaart is echt prachtig Frouwkje ! Ik herken het wel, ik begin ook steeds vol goede moed maar tegen december blijkt dan dat ik echt nog wel veel kaarten 'moet' maken. Succes alvast ! Je bent op de goede weg x
Groetjes
Margo

Miranda Slagboom-de Groot zei

Je kaart is prachtig.
Groetjes Miranda

Marja zei

Wow wat een prachtige kerstkaart!..vind de digi heel leuk en het inkleuren is supermooi gedaan.
Groetjes Marja.

JOKE zei

Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met je kerstkaarten ;-) ik herken het probleem zo goed...
Dit jaar heb ik helemaal geen kerstkaarten verstuurd en dat wil wat zeggen....
Je bent wel heel erg goed begonnen...hij ziet er weer schitterend uit.
En ook je nieuwe "uiterlijk" doet het goed ! Hij doet je naam alle eer aan...
Liefs Joke

Marlies zei

Je blog ziet er mooi uit en je handtekening is heel erg leuk. Ik zou niet eens weten hoe ik zoiets moet vinden en zo ja hoe ik het moet maken haha.
Je kerstkaart is schitterend. Zoveel mooie details erop verwerkt en je kleurwerk is geweldig. Een prachtig geheel! groetjes, Marlies

Crafting Andy zei

Wow, your colouring is fantastic. Lovely card. Thanks for joining us at Cute Card Thursday. Hugz Andrea.x

Doris knippenenplakken zei

Wat een mooie blog, je handtekening is top , heel mooi.
Wat een prachtige kerstkaart heb je gemaakt, zoveel mooie details een topper .
Vind de standaard van joy ook een handig en stevige staander.
Fijne dag, groetjes Doris

Ann Chuang Crafts zei

Such a beautiful Christmas make. I adore the sweet image and your gorgeous coloring! Thank you for your lovely entry at Love To Scrap! Challenge Blog! Hope to see you again soon!! HUGS!
Ann DT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...