vrijdag 17 november 2017

Dare to be different

Hallo allemaal,

Heb ik toch (bijna.....;-) ) voor mijn doen dan....een CAS (Clean And Simple kaart) gemaakt...haha....
Maar ik wilde het bij dit plaatje rustig houden en ook meer de aandacht op het kleurwerk ;-)

Vorig jaar was ik al van plan om met deze digi een kaart te maken voor de verjaardag van mijn schoondochter. Zij schminkt heel graag (en goed!!) en wat is er dan leuker als deze digi van Sweet Escape??? Misschien breng ik haar nog op een idee voor haar volgend 'schmink gezicht' ;-).
Toch superleuk .......deze digi met de 'kwast' in haar hand?

Ik heb de kaart vandaag gegeven voor haar verjaardag (die was gisteren).....ze was er heel blij mee :-D
Enneee......neee.........deze kaart heb ik niet 'even' na het kerstkaartje gemaakt, een paar weken geleden heb ik deze kaart al gemaakt ;-).

Deze digi, van Sweet Escape digis, is een freebie geweest bij de Kit and Clowder groep (vorig jaar, geloof ik.....)

'klik' op de foto voor een vergroting ;-)

De basis van de kaart heb ik weer met ColorCore Cardstock gemaakt (wat helaas steeds moeilijker te krijgen is). Het geruite DP papier komt uit eigen voorraad. Het zwart/wit DP papier is een Digi paper van We Are 3digital Paper -Into the Night-Galaxy-.

En!!!.......ik heb weer een andere kaartvorm gebruikt ;-).
Van een mal van DDBD Shape Art Label 2 A5 470.713.142.

Achter de kaart heb ik weer de standaard van NoorDesign -6002/0290- gebruikt.
Iets anders bevestigd als anders. Gelijk aan de onderrand opgeplakt, meestal doe ik het een centimeter hoger zodat de kaart wat schuin staat. Maar dat kon met deze vorm niet dan ging de kaart schuin staan. Maar voor de foto moest ik dus wel even een andere standaard erbij gebruiken ;-).
De kat is een stans van Memory Box -Pouncing Cat-.

Het kaartrandje om de digi heb ik nog een beetje gekleurd met Distress Ink Black Soot.

Zo zag de digi er uit voordat ik ermee aan de slag ging:


Ik ben geïnspireerd door Mistique van de X-men en nadat ik verschillende foto's heb opgezocht op internet, ben ik aan de slag gegaan.
De digi heb ik met de 'no lines' techniek gedaan, zodat je de schouderbandjes na het kleuren niet meer ziet ;-).


De bloemen komen uit eigen voorraad. Op de bloemen nog wat Crystal Stickles gedaan.
De plakparels zijn van zo'n 'goedkope' winkel.
De tekst is van Whimsy Stamps -Film marker met tekst-.


De tekst 'Happy Birthday' heb ik in WORD gemaakt, een lijntje er omheen 'gedoodled' en de rand een kleurtje gegeven met Distress Ink Pipe Persimmon.


De takjes zijn van NoorDesign -6003/0032-.
De rand is ook van NoorDesign -6002/0291-



Foto van het afdrukje op de kaart.


Deze foto heb ik gemaakt voordat ik de kaart maakte. Deze kleur komt dichterbij zoals ze er in het 'echt' uit ziet (ik krijg de kleur niet goed op de foto :-(  ). Het is eigenlijk nog iets donkerder van kleur. Een beetje grijs/blauw.

De Copic Markers die ik gebruikt heb:
- Huid: B29-B26-B24-B23-B21-B000 en E000/B39 en B34
- Haar:  R89-R39-R29-R28-R02
- Ogen: YG97-E35-Y26-Y11
- Steel kwast: E35-Y26-Y11
- Achtergrond: 100-C9-C7-C5-C3-C1-C00

Met deze kaart doe ik mee aan de challenge bij:
- Addicted to stamps -Challenge 157/Use more than one stamp- 
- Digi Choosday -Wk46/Anything Goes
- Peta Lu Creations on facebook -Anything Goes-

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te zien. Het was een hele uitdaging om dit zo te kleuren, maar ik ben her heel blij mee!! Zo gaaf gelukt (als ik het mag zeggen......:-D)

Bedankt voor jullie bezoekje en ik wens jullie een hele fijne avond!!


6 opmerkingen:

Wil zei

Jeetje zeg,Frouwkje,wat is dit weer mooi.
Ik zie elke weer iets nieuws,prachtig gekleurd,mijn komlimenten hóór.

Groet WIL

lenywim35 zei

Wat gaaf gedaan Froukje. Die kleuren, super.Kan me voorstellen dt ze r blij mee was.grts leny

Julie Reed zei

Wow, love how you have changed this up and the colours are fab,thank you for joining us at Digi Choosday this week.
Julie DT x
https://pumpkinbellycards.blogspot.co.uk

Claudia's kaartjes zei

Mooi kaartje.Tof gedaan.
Stunning card. Nice colours
xx
Claudia

http://creativesketchygirls.blogspot.be/
http://knutselmeisjes.blogspot.be

Marlies zei

Een schitterende kaart Frouwkje! Wat een origineel idee om de digi blauw te schminken en zoals altijd heb je geweldig gekleurd! Verder ook een heel mooi design en details, super!! Bedankt voor je deelname aan onze challenge bij Addicted to Stamps. groetjes, Marlies

Anjie zei

Lovely make. Thanks for joining us in our week 46 Anything Goes challenge at Digi Choosday
Anjie (DT)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...