woensdag 30 januari 2013

Handmade just for you


Hallo allemaal,

Dit is dus het kaartje wat ik nog niet kon laten zien. Ik ga toch weer zo af en toe voor het Hobbyhome-hobbyartikelen blog een creatie maken. Deze staat er vandaag op, dus kan ik het nu ook hier laten zien.

Toen ik aan dit kaartje begon had ik echt even behoorlijk wat moeite om ook maar iets te verzinnen. Ik wilde persé de mal met de bollen wol gebruiken en het nieuwe stempeltje Snoesje -HM 9499- van Marianne Design. Ik zal niet zo snel een stempel van Snoesje kopen, t'is niet helemaal mijn ding, maar deze kon ik natuurlijk niet weerstaan ;-). Zelf ben ik tussendoor ook weer aan het haken. T'is weer helemaal 'in'. En ook al was het niet 'in', ik blijf dat ook leuk vinden om te doen. Vorig jaar ben ik er ook een tijdje mee bezig geweest. Bovenin bij het kopje 'haken' kan je zien wat ik toen gemaakt heb.

Hoewel Snoesje hier zit te breien, vond ik dat er best wel een haakwerkje omheen kon. Ik had nog een patroon van Jolande liggen om een randje te haken om een Nestabilitie Lacey Circles. Ik heb alleen ander katoen en haaknaald gebruikt: haaknaald 1,75 en catania fine wit. Ik wilde de rand namelijk wat 'groffer' hebben. Snoesje heb ik uitgestanst met een Nestabilitie Standard Circle Large. De rand heb ik bewerkt met Distress Ink Broken China.

Vroeger heb ik veel hobby's gehad: kleding naaien, borduren, haken, breien enz............ Ook patronen inbreien (een dolfijn, een tractor enz.) in de truien die ik voor  mijn jongens maakte. Ik heb zoveel hobby's gehad. Je steekt overal wel weer iets van op. Soms wil ik ook echt veel te veel omdat het allemaal zo leuk is om te doen. Waarschijnlijk best herkenbaar voor sommige onder ons.
Maar goed...........het kaartje......


De basis is gemaakt met Color Core Cardstock. Het designpapier is van Marianne Design -Eline's paper fabrics-. Omdat de gehaakte rand toch vrij groot 'uitpakt' heb ik de kaart ook groter gemaakt. De kaart is 15 x 19 cm.


Een NOOR design mal gebruikt -6002-0149, daarop een Magnolia Doohickey -Heart Swirl-.
Bloemen van Wild Orchid Crafts. En weer de 'nodige' glitters erop van Ranger -Crystal Stickles-.
De zilverkleurige vlinder heb ik gekocht bij Hobbyshop Agnes. De zilverkleurige plakparels zijn van JoyCraft.


De tekst op de label is een digi van Whimsy Stamps -Crafting Sentiments-. Ik vond deze tekst hier zo leuk voor!! De label heb ik zelfgemaakt en het gehaakte randje is een patroon van www.haakidee.nl. Het originele patroon is voor een groter label en is met catania katoen gedaan. Ik heb 'DMC babylo 10' garen en haaknaald numer 1 gebruikt. Hier nog lint (gekleurd met YR16) en kant aan bevestigd. Van het bedeltje 'wol' heb ik het oogje 'afgeknipt' met een tangetje.


Achter dit bloementrosje heb ik een gedeelte van de NOOR mal -6002-0148- gebruikt. T'is eigenlijk een hoekmal. Maar je kan de mallen van NOOR op zoveel leuke manieren gebruiken.


Het breiwerk malletje van Marianne Design CR1235. De naalden heb ik uitgestanst met metaalfolie van MakeMe. Tussen de bolletjes wol heb ik een schaartje bevestigd. Dit is eigenlijk een bedeltje (ik heb hier ook het oogje met een tangetje eraf 'geknipt').



De copics die ik gebruikt heb:
Huid/blos: E11-21-000-0000/R20
Haar: E19-E08-YR14 en als laatste E59
Oranje: E17-YR18-YR15-YR12-Y23
Blauw/groen: BG78-BG75-BG72-BG11-BG10
Naalden: N4-N2
Schaduw: W5-W3-W1-W00 en blender 0
Grond: E59-E19-E08-YR14-Y23 en blender 0

Met deze kaart doe ik mee aan de challeng bij:
Elke Kaart Een Feestje -gebruik een doily op je creatie-
Whimsy Stamps -Fancy Edges-
Addicted to Stamps -use material/texture-

Bedankt voor jullie bezoekje en de leuke reactie's op mijn zpagetti mandje :-)
Gelukkig is de sneeuw weer weg en kan ik wat makkelijker naar buiten. Ben ik heel blij mee!!!
Fijne dag voor jullie allemaal!!

                 Veel liefs,
                Frouwkje.


31 opmerkingen:

Henriëtte zei

Een prachtige kaart Frouwkje, leuke kleuren heb je gebruikt, lekker vrolijk.

Groetjes Henriëtte

Jolanda zei

een super mooi kaartje en wat een gave details:0)
grtz Jolanda

jolanda zei

super mooie kaart met hele mooie details

Ghea zei

Je kaartje vind ik beeldschoon, wat heb je haar schitterend afgewerkt Frouwke mijn complimenten.
Liefs Ghea

Roelien zei

Wat leuk om zo 2 hobby's te combineren, je gehaakte doily is super! Leuk dat je meedoet aan de challenge bij Elke kaart een feestje.

Hanny zei

Ik had je kaart gezien bij hobbyhome maar kom toch hier nog even een reactie plaatsen. Wat een prachtige kaart, er is zoveel te zien en dat is zo heerlijk altijd. Zoveel details en alles zo mooi op elkaar af gestemd, een plaatje hoor, prachtig gemaakt.
liefs Hanny♥

Diana zei

Hij is weer geweldig Frouwkje! Super gekleurd weer en zulke gave, zeer toepasselijke embellies.
Groetjes Diana.

Wil zei

Een vrolijke ,kleurige kaart,met heel veel te zien.
Toppie hoor !!!!
Ook ik naaiden,breide,haakten,vroeger veel,zeker toen de kinderen klein waren.Alles van mijn moeder geleerd.Zelf had zij voor mij in mijn(hele) jonge jaren een prachtige rok gebreidt.

Groeten WIL

Unknown zei

frouwkje
ze is geweldig mooi ,jou kaartje
de afwerking is prachtig gedaan
wel leuk die creatie voor op de kaarten af te maken
ja ik herken ook vroeger gebreien voor onze zoon en nu voor onze kleinzoon nio
gelukkig is de winterellende voorbij en ik ook heel blij
veel liefs van marcelline

Margreet zei

Wat een prachtig kaartje.
Mooi met de gehaakte randjes.
Groetjes Margreet

Karin zei

Wat een prachtig kaartje, mooie kleuren. En het haakwerk ziet er gaaf uit zeg!
Gr. Karin

Jolanda zei

Wat een geweldig mooi kaartje heb je weer gemaakt . . ik vind de mooie vlinders ook Super!!

heidy zei

Wat een prachtig kaartje Frouwkje!!
Groetjes Heidy

petpan zei

Wat een mooie fleurige kaart .En leuk gecombineerd met het haakwerk.
Groetjes Wendy

Riet zei

Wat een schitterende kaart Frouwkje.

Liefs Riet.

Marga50 zei

Hoi Frouwkje, wat een prachtige kaart heb je gemaakt en super met dat haakrandje erbij. Wat een prachtige kleuren heb je gebruikt. groetjes Marga.

Unknown zei

wat een plaatjeeeeeee en wat leuk dat haakwerk erop moet ik ook maar eens gaan doen hhahahah

Liefs Nellie

Trijntje zei

Wat prachtig met het haakwerk op deze kaart. Heel erg mooi gemaakt. Leuke vrolijke kleuren. Groeten Trijntjej

Tineke zei

Wauw wat is ie weer schitterend Frouwkje, gave kleuren en toppie details!

Groetjes Tineke

Marlies zei

Wauw wat een prachtige kaart!! Zoveel mooie details, tot in perfectie uitgewerkt! Ook een leuke afbeelding en zo mooi gekleurd!! Geweldig!!
Ook leuk dat je meedoet met ATSC, groetjes, Marlies

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

wat een mooie kaart, leuk in deze mooie warme kleuren, mooi met het gehaakte randje.
ik heb ook zoveel gedaan, borduren, haken, breien de ingewikkeldste patronen, maar in grote projecten heb ik nu geen zin meer.

groetjes jolande

Anita Meijer zei

Wat een schitterend kaartje heb je gemaakt Frouwkje, ik vind hem helemaal super geworden.
Liefs van Anita

Sinikka zei

Wat een prachtige kaart. Ik zeg wauw tegen de kleurkeuze. Ik kan niet haken en ik ben toch ff jaloers. Wat leuk met die rand!!!!!
Super gemaakt.
Groetjes Sinikka

Marianne zei

Ziet er heel mooi uit.
Groetjes Marianne

Unknown zei

Wow, wat een mooie kaart. Zulke kaarten zijn toch echt niet in geld uit te drukken. Wat een tijd heb je hierin gestoken zeg! Heel erg leuk met al die gehaakte randen. Dat zou ik ook wel willen leren. Ik kocht gisteren een setje met haaknaald, draar en uitleg om een hartje te hekane, maar ik snap er werkelijk helemaal niks van. Ik vind het bij jou zo mooi geworden, ik ga me er toch maar eens in verdiepen.
Liefs Angelique

Chantal zei

Wauw Frouwkje, wat een topper van een kaart en wat fijn om weer zo'n mooie kaart te mogen bewonderen meis! Het zit weer boordevol prachtige subtiele details die je kaart helemaal afmaken! Lieve groetjes, Chantal

Anoniem zei

Hoi Frouwkje ,
Wat een super leuke kaart. De combi van de stempel , papier en alle leuke dingetjes zijn echt goed bijelkaar gezocht.
Groetjes Mirjam

Kjersti zei

A gorgeous card, love the bright colours!
Thanks for joining in at Addicted to Stamps Challenge this time!
Hugs Kjersti:)

Yvonne zei

Hoi Frouwkje, dat is even geleden, Heb je mooie creaties uiteraard wel op facebook langs zien komen maar ben weinig op blogs geweest. Maar ik kijk mijn ogen uit bij jou altijd, zoveel moois!
liefs Yvonne

Tinie zei

Wat een mooie gehaakte doily!!
Bedankt voor het meedoen met deze uitdaging van Elke Kaart een Feestje!
groetjes Tinie

Ellen zei

Wat een leuke doily kaart!
Bedankt voor je deelname aan EKEF!
Groetjes Ellen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...