donderdag 30 april 2020

Today is a blank page in your book

Hallo allemaal,

Dit keer heb ik een boekje gemaakt van Fake Leather of Faux Leather wordt het ook wel genoemd.
Ook weer met allerlei materialen van Jenine's Mindful Art Collection, Cadence en Studio Light.

'klik' op de foto voor een vergroting ;-)






Een beetje van Jenine/(tutorial) en Diny (voor de binnenkant, zo superhandig om de bladzijde onder het elastiekje te schuiven!!!) en een beetje van mezelf.

Ik ga er ook nog even mee door.
Gewoon omdat dit ook zo leuk is om te doen en door veel te oefenen leer je de techniek en kan ik het (hoop ik) onthouden. Ook als ik weer een tijd digi's ga inkleuren ;-)

Soms denk ik wel eens 'ik vind veel te veel leuk'.
Dan neem ik me voor om weer meer te gaan kleuren/kaarten maken en dan zie ik zoiets als dit voorbij komen en tja.................dan ga ik toch weer iets anders doen als ik me voorgenomen had ;-).
Maar maakt niet uit.............doen waar je zin in hebt, dat is het belangrijkste.

Vinden jullie het leuk om wat stappenfoto's te zien? (anders sla je ze lekker over ;-) ):


De eerste stap:
Van het fake leather met de stans van Studio Light (SL256) de vorm gestanst.
Daarop een paar stukjes van het Rice paper JMA12 geplakt.


2e stap: kleur aanbrengen met Cadence verf:
- Cadence Hybrid Acrylic: Baby Pink, Moss, Cactus Flower en Taffy
- Cadence Premium: Soft Rose


Hier heb ik met Cadence Dora Perla Diamond en de Mask JMA05 structuur aangebracht.
En met de MaskJMA04 en Cadence Rusty Patina Ecru.


De stempel (script) JMA02 en woordjes JMA 09 met Archival Ink Peat Moss.
Het randje met kruisjes met JMA03 en Archival Ink Pebble Beach.
De cijfertjes met stempel van JMA09 en Archival Ink Light House.

Verder structuur aangebracht met de Cadence Relief Paste White en MaskJMA02.
Hierop wat Ranger Embossing Powder Cotton Candy Speckle gestrooid en aan de onderkant verhit.



Hier heb ik nog met de MaskSL24 en Finnabair Icing Paste Rose Gold nog wat figuurtjes aangebracht.


De rand heb ik op kleur gebracht met Cadence Distress Paste Aged Bordeaux.
Ook heb ik dat om het label gedaan. Het label zit trouwens ook bij deze stans van Studio Light.
Het label heb ik gemaakt met kraftpapier, daarop designpapier PPJMA05 (het rose gedeelte) en waar de tekst op staat uit het designpapier boekje PPJMA04. Het label heb ik met foam tape verhoogd opgeplakt. Hier ook de rand op kleur gebracht met het Aged Bordeaux.

De teksten komen uit het stickerboekje JMA03.

Verder nog bedeltjes en een kwastje uit eigen voorraad.
En een elastiekje om de binnenkant in te schuiven en over het midden om het boekje dicht te kunnen doen.






De binnenkant...................weet nog niet wat ik daarmee ga doen.
Misschien gedichtjes of iets dergelijks in schrijven.
Ik kan er ook nog voor kiezen om er leuk designpapier in te doen (doordat de papiertjes onder het elastiekje geschoven zijn kan je zo er zo weer uithalen, dus ik kan nog alle kanten op.............;-) )
De binnenkant van de omslag heb ik nog beplakt met stevig kraftpapier en designpapier van JMA.



Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te zien :-D
Bedankt voor jullie bezoekje en een hele fijne dag verder!





4 opmerkingen:

JOKE zei

Je hebt het echt helemaal gevonden he... Die Jenine brengt wat teweeg met haar live uitzendingen ;-)
Hij is heel mooi en wat een leuk effect op dat "leer"!
En ook fijn om al je stappen te bekijken, is een mooie fotoserie geworden. Misschien kan ik er nog wat van leren als de cadence tenminste nog ergens op voorraad komt hahaha. Ik heb inmiddels wel een lijstje maar het is nergens meer te krijgen.
Ik ga dus nog maar even door met de Disstrex Oxide...
Liefs Joke

Marja zei

Prachtig boekje heb je gemaakt!..kijk de filmpjes van Jeanine ook altijd en heb al vaak gedacht dat wil ik ook gaan doen maar vind net als jij zoveel leuk en heb me nog kunnen beheersen om de spulletjes aan te schaffen. Vind kleuren ook zo leuk om te doen en daar heb ik al te weinig tijd voor...vind ik dan haha dus ga er proberen niet aan te beginnen...maar vind jou werkjes wel superleuk om te zien.
Groetjes Marja.

Doris knippenenplakken zei

Wow...Prachtig boekje, mooie details!
Groetjes Doris

Margo zei

Oh Frouwkje wat prachtig is dit ! Dankjewel voor de stap voor stap ! Ik heb ook wat spullen van Cadence gekocht een paar maanden geleden, maar nog niet gebruikt ... ach ja, dat komt nog wel ;)
Groetjes
Margo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...