vrijdag 1 maart 2013

Doosje met mini kaartjes

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik graag de nieuwe volgers van mijn blog van harte welkom heten!! Gezellig dat jullie er zijn!!
En wat heb ik een onwijs leuke reactie's gekregen op mijn vorige kaart!! Echt overweldigend!! Dank jullie wel :-D.

Een poosje geleden heb ik verschillende copic cursussen gedaan bij Diny Sprakel. O.a. ook met de Copic airbrush. Ik kwam er maar niet aan toe om daar zelf wat mee te gaan oefenen. Maar ik had nu een zeer goede reden, hihi.......want,.........de laatste tijd zie je heel veel van die Pan Pastel kaartjes en ik vind deze ook zoooooooooo leuk! Zoiets moet je toch ook met de airbrusch kunnen maken, dacht ik.......

Dus ben ik met diverse stempels, copics en memento ink aan de slag gegaan.


Het idee om dit te maken kreeg ik door het lezen van Hobby Handig sept./okt. 2012 (één van de tijdschriften die ik gewonnen heb bij het blog 'Elke kaart een feestje) :-)


Ik heb alles met ColorCore Cardstock gemaakt. De kaartjes zelf heb ik met het papier van Nicole Verkooijen gedaan. Die gebruik ik niet meer om mijn afdrukjes in te kleuren, dus kon ik ze mooi hiervoor gebruiken. Ik vind namelijk het Perfect Colouring Paper prettiger werken (maar dat is persoonlijk....)
Dit is de deksel van het doosje, de zijkant ziet er een beetje 'raar' uit, maar dat is de rand van het kantje wat je ziet.......
De tekst is van Different Colors. Ik heb de ondergrond gekleurd met de airbrush en B23-41 en E77-E31.
De stempels die ik gebruikt heb: Silhouette Burst en Silhouette Spray van Hero Arts.
De inkt die ik voor de stempels heb gebruikt: Memento Ink Rich Cocoa, Dessert San, Danube Blue en Summer Sky. De rand heb ik met Rich Cocoa gedaan (gewoon de zijkant van de stempel er langs halen).


Dit is dan één van de kaartjes die er in zitten. Leuk om b.v. bij een cadeautje te doen.........
De kaartjes zijn 10 x 10 cm.

De tekst is van Noor Design. De oranje tekst bovenaan is van Artemio en gestempeld met Memento Cantaloupe. Ik heb de ondergrond gekleurd met de airbrush en V15 en YR21.
De stempels die ik gebruikt heb: Swirls van Viva Decor -Floral Embellischments-, de vlinder is van Pergamano.
De inkt die ik voor de stempels heb gebruikt: Memento Ink Tuxedo Black, Lulu Lavender en Cantaloupe. De copic blender sketch marker (Colorless Blender 0) heb ik gebruikt voor de vlinder en bepaalde delen in de blaadjes om ze 'weer' wit te maken. De rand heb ik met Cantaloupe gedaan.


Ook deze tekst is van Noor Design. Ik heb de ondergrond gekleurd met de airbrush en YG61/63 en E08/E95.
De stempels die ik gebruikt heb: Chololate Baroque -Butterfly flourisch Swirls- (daar zitten ook de vlinders bij.....;-)) En hier ben ik blij mee!!! Deze stempels zijn zoooooooooo moooiiiiii!!!!
De inkt die ik voor de stempels heb gebruikt: Memento Ink New Sprout, Bamboo leaves en Potter's Clay. De copic blender sketch marker (Colorless Blender 0) heb ik gebruikt voor de vlinders en bepaalde delen in de blaadjes om ze 'weer' wit te maken. De rand heb ik met Potter's Clay gedaan.


Ook deze tekst is van Noor Design. Ik heb de ondergrond gekleurd met de airbrush en B95 en RV95.
In de rechterbovenhoek.......haast niet te zien.....heb ik gestempeld met een tekst van Artemio en met activator (de activator heeft dezelfde werking als de blender0). Ook onder de tekst 2 vlindertjes gestempeld met de activator (is haast niet te zien............)
De stempels die ik gebruikt heb: achtergrondstempel van Hero Arts -Dandelion frame-. Dit is een grote stempel, ik heb alleen een hoekje gebruikt. Het vlinderstempeltje  is van Pumpkin the Cheerledder.
De inkt die ik voor de stempels heb gebruikt: Memento Ink Rich Cocoa. De copic blender sketch marker (Colorless Blender 0) heb ik gebruikt voor de vlinders. De rand heb ik met Rich Cocoa gedaan.

Normaal gesproken hou ik nogal van tierelantijntjes op mijn kaarten te doen. En ik heb het toch echt geprobeerd....erop en eraf...........Maar ik vond het nu eigenlijk helemaal niet zo leuk bij deze kaarten. Dus lekker zo gehouden ;-).

Ik ben heel benieuwd wat jullie van deze kaartjes vinden! Zo voor de eerste keer valt het mij in ieder geval niet tegen. Het was trouwens supergaaf om zo met kleurtjes te 'spelen'!!
Bedankt voor jullie bezoekje en ik wens jullie nog een hele fijne dag!!

              Veel liefs,
             Frouwkje.




20 opmerkingen:

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

prachtig doosje, mooi zijn de bijpassende kaartjes.

groetjes jolande

Marianne zei

Ziet er heel goed uit.
Lieve groetjes Marianne.

Angélique zei

Helemaal gelijk Frouwkje, op deze creatie horen geen blommekes, ja kan zie. dat je erg veel tijd in het leren steekt zeg. Wat is dit ook allemaal mooi geworden.
Groetjes Angelique

Hanny zei

Wat heb je dit ontzettend mooi gemaakt, zo leuk dat doosje met het kantje er omheen en dan al die mooie kaarten erin, dat is echt prachtig gemaakt.
fijn weekend, liefs Hanny♥

Margreet zei

Wat prachtig en mooie kleurencombinatie's
Groetjes Margreet

Anoniem zei

Dit is ook prachtig. Heel anders dan we gewend zijn van jou maar zeker niet minder mooi. Ik moet wel zeggen dat ik dan de bovenste en de onderste mooier vind dan de andere twee.
Groetjes Joke

Yvonne zei

Schitterend Frouwkje, ik heb ook de airbrush en maak er te weinig gebruik van. Dit is wel een erg goed idee!!
liefs Yvonne

Wendy zei

wow, wat ziet dat er mooi uit, een prachtig kunstwerkje. Inderdaad heel erg leuk om kado te doen. En alles mooi in dezelfde stijl! Heerlijk dat je zo lekker aan de slag bent geweest.
Groetjes en een fijn weekend, Wendy

Henriëtte zei

Wat een leuk doosje en wat een prachtige kaarten zitten er in. De één nog mooier dan de ander.

Groetjes Henriëtte

www.hobbyhome-hobbyartikelen.nl zei

Prachtig frouwkje heel mooi en stijvol echt super.
Heel wat anders maar het klopt helemaal top meid!!

Lieve groetjes hanneke

Ans Gilbert zei

Hoi Frouwkje,
Wat leuk dat jij ook uit je comfortzone komt en iets helemaal anders laat zien..mijn complimenten heel mooi gedaan..liefs van Ans

Riet zei

Wat schitterend gemaakt Frouwkje.

Liefs Riet.

Sinikka zei

Weer een heel leuk idee zo een doosje vol met kaartjes. En dan ook nog zo mooie kaartjes. Je bent echt van alle markten thuis.
Groetjes Sinikka

Maris zei

prachtige mini kaartje heb je gemaakt

Agnes zei

OOOOh Frouwkje, wat is dit mooi zeg.
Een hele andere techniek...maar dit gaat je ook goed af! Geweldig mooi om te zien!
Groetjes, Agnes

Lotte zei

Schitterend gemaakt zeg. Prachtig!
Groetjes Lotte

Natasja's Kaarten zei

Wat een prachtige doosjes zijn dit! Prachtig!

Groetjes, Natasja

Kim zei

Prachtige creaties zeg! Heel mooi die mini kaartjes.
Groetjes Kim

Chantal zei

Wauw Frouwkje!!! Wat een verbluffend mooi kaartjes meis! Lieve groetjes, Chantal

Neltine zei

Tjeeeempie Frouwkje,

Wat zie ik hier!! Dit is leuk!!!! Owww ik moet er niet te lang naar kijken...Anders wil ik ook panpastels en copics. Tja als ik nou een ezeltje in mijn tuin had die gouden eitjes legde;)
Maar ja, je moet wat te wensen over hebben hey....

Leuk gedaan joh ik ben benieuwd naar je volgende creatie.

Gigagrotegroetjes,
Neltine

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...