dinsdag 27 november 2012

Cupcake met verrassing

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik deze creatie op het Copic Marker Benelux blog laten zien. Vandaag wil ik het ook graag op mijn eigen blog showen.

Naast kaarten maken vind ik bijzondere dingen maken ook erg leuk. Er gaat alleen zoveel!!!!!!! tijd in zitten.
Maar wel onwijs leuk om te doen. Dit keer heb ik een cupcake gemaakt voor de verjaardag van mijn schoondochter. Zij maakt heerlijke en leuke cupcakes. Dus vond ik dit heel toepasselijk voor haar.

Deze week (waarschijnlijk morgen) zal ik nog een kleine tutorial plaatsen over de basis maken (zoals ik het gedaan heb). Ik kwam er namelijk niet helemaal uit met een video tutorial die ik bekeken heb. Diny heeft deze cupcake ook al eens gemaakt. Daar zag ik het idee van het kaartje in het midden van de cupcake!!! In de Magnolia Ink no.4 van 2011 staat ook een tutorial voor zo'n cupcake, alleen dan zonder de verrassing (het kaartje;-)).

De basis van de cupcake is gemaakt met Bazzill Basics Cardstock Vanilla. Daar omheen Designpapier van Maja Design Mina Vanner Rosa Marina 3.


Heel veel lint gebruikt!! Klein stukje kant aan de bovenkant (is nu niet te zien omdat Tilda er bovenop zit) Ik heb (platte) creme kleurige bloemen gebruikt, deze doormidden geknipt en gekleurd met R56. De rozen zijn van Wild Orchid Crafts. De rozen bewerkt met Silver Glitter Writers. Het middelste witte lint heb ik een zilverkleurige parelketting omheen gewikkeld en samen vast geplakt. Hier en daar nog wat zilveren plakparels opgebracht.


Het kaartje heb ik gemaakt van 2 stukjes PCP papier die ik op elkaar heb geplakt en gekleurd met de Airbrush en E04. Hierop heb ik gestempeld met een stempel van Unique -Grunge Swirl 5- die ik eerst bespoten heb met Activator. Daardoor wordt de inkt op die plek wat weggehaald, dan verbleekt het dus. Ik vind het moeilijk uitleggen op papier, maar de foto spreekt voor zich, hoop ik.....;-)
Ik heb nog een ronde hoekpons gebruikt voor dit kaartje.
Deze tekststempel is van LOTV.



Ik heb Tilda 2 x gekleurd, uitgeknipt en aan elkaar geplakt. Op de andere kant van het kaartje 2 tekststempels van (volgens mij) Marianne Design. Daaronder zet ik straks, met een mooie zwarte fineliner, onze namen.


De copics die ik gebruikt heb:
Huid: E0000-000-21-11/R20
Haar: E29-35-21-00
Roze/rood: R59-R56-E04
Wit: W5-3-1-00 en blender 0
Gesp schoen:  N2
Op het kant van het mutsje en onderrand jurk heb ik (met een cocktailprikker, zodat het niet te veel werd) nog wat Silver Glitter Writers aangebracht.

Met deze creatie doe ik mee aan de challenge bij:
Cute Card Thursday -Girls Only-
Scr@p Cards Challenge blog - bakken-

Ik ben benieuwd hoe jullie dit calorievrije cupcakje vinden!!
Bedankt voor jullie bezoek en de reactie's op mijn vorige kaart!
Ik wens jullie een hele fijne dag!!
         
              Veel liefs,
             Frouwkje.

P.S. Kijk morgen of van de week nog even voor de (kleine) tutorial...........

21 opmerkingen:

Lia zei

Hij is echt heel gaaf, maar bewerkelijk denk ik haha, een toppertje hoor,
groetjes Lia

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

wauw, wat gaaf en super mooi gemaakt.

groetjes jolande

Marjan zei

Die is echt supergaaf Frouwkje !!
Wel veel werk, maar het resultaat mag er zijn.

Groetjes, Marjan

Dineke zei

Wat een onwijs gave kaart, en wat een werk!! Maar het resultaat mag er dan ook zijn. Ze zal er vast heel erg blij mee zijn. Mijn complimenten!

Liefs, Dineke

Ans Gilbert zei

Hoi Frouwkje,
Dit is echt super/prachtig...WOW..wat een werk maar het resultaat mag er zijn en...de jarige zal dit vast héééééééééééél mooi vinden.

Liefs van Ans

Chantal zei

Wauw wauw wauw Frouwkje, wat is dit toch ontzettend mooi gedaan! Supergaaf!

Corrie zei

Wauwww Frouwkje wat mooi!!!
Groetjes Corrie

Karin zei

Prachtig Frouwkje, dat ziet er gaaf uit!
Groetjes Karin

Astrid zei

Wowwww, wat heb je weer een schitterende creatie gemaakt zeg, prachtig !!

liefs Astrid

Ilonka zei

Wat een supergave creatie en wat supermooi gemaakt.

Groetjes Ilonka

heidy zei

Wow wat heb je prachtig gemaakt Frouwkje!!
Groetjes Heidy

Tineke zei

Wauw wat een ontzettend gave cupcake Frouwkje, schitterend!

Groetjes Tineke

www.hobbyhome-hobbyartikelen.nl zei

Wat een dotje en wat een werk!!!
Maar eerlijk is eerlijk hij is geweldig...
Lieve groetjes Hanneke

Marit zei

Supergaaf Frouwkje!!!

Marlies zei

Ik ben helemaal weg van deze mooie cupcake! Super mooi gemaakt en ook een mooi kleur!! Een kunstwerk!! groetjes, Marlies

Yvonne-scrap zei

Wat geweldig mooi gemaakt. Helemaal super! Ik zag eerst je berichtje op de site bij Tiets, daarna door naar je blog. Bedankt voor je uitleg, nu ben ik helemaal nieuwsgierig naar een tutorial van jou, dus ik ga je blog volgen...dank je wel voor je mooie voorbeeld, groetjes Yvonne

Neltine zei

Owww die Frouwkje, deze is me toch een partij leuk:)
Wouw...wat een gave cup-cake. Een supercreatie.
Wat een werkje is dit geweest zeg....Maar ziet er zo tof uit:)
Ik zie graag nog een keer zo'n gave cupcake op je blog:)

Groetjes Neltine

En nog bedankt voor je deelname op ons Scr@p-Cards Challenge Blog. Leuk dat je mee doet:)

Brendaxx zei

Wat een kunstwerk zeg deze cupcake! Wauw! Heel mooi gedaan!
Groetjes,Brenda

Ans Gilbert zei

Hoi Frouwkje,
gefeliciteerd..je cupcake heeft de 1ste plaats behaald op het ScrapcardsChallengeBlog.. WOW..supermooi is tie..

liefs van Ans

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een geweldig mooie creatie Frouwkje,dit is smullen met de ogen...lieve groetjes Miranda

akkina van steen zei

Heel mooi gemaakt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...