donderdag 30 december 2021

Zentangle

Hallo allemaal,
 
Nog even voor het nieuwe jaar iets nieuws laten zien ;-) 
Nadat ik de Christmas doodling kaarten had gemaakt vond ik dat ook wel heel erg leuk om te doen.
Dus ben ik wat gaan kijken op internet over doodling en zentangle.
Om een lang verhaal kort te maken kwam ik o.a. terecht bij  https://tanglepatterns.com/.

'klik' op de foto voor een vergroting ;-)

Hier staat veel informatie op en ook de basis van de zentangle methode.
Ook staan er een aantal basis lessen op d.m.v. video tutorials.
Deze ben ik dus aan het volgen.
Wat ik ook heel erg leuk vind en ook wel een uitdaging, is dat er niets met een liniaal word gedaan.
Alles uit de hand ;-)
De bovenste 'tile' is van de eerste les.
Nooit gedacht dat ik ooit nog eens iets zou doen met alleen wit/zwart.
Ik hou tenslotte heel erg van kleuren.
Zo zie je maar weer..............zeg nooit...nooit ;-)
 
Het zal niet mijn voornaamste hobby worden.
Dat blijven de Copic Markers.
Maar ik wilde graag iets 'makkelijk' ernaast hebben. 
Iets wat ik in een kwartiertje of zo tussendoor kan doen.
Ik ga me hier wel een tijd in verdiepen om het me 'eigen' te maken.
 
Voor nu moet ik zeggen dat het me heel goed bevalt. 
Omdat je je op ieder streepje etc. concentreert raak je in een 'zen' toestand. 
Heerlijk rustgevend. 
En Zentangle is ook iets wat niet perfect hoeft te zijn.
Heel goed voor mij om dit te kunnen loslaten ;-)
Misschien ga ik het ooit combineren met Copic Markers.............is ook een mogelijkheid.

 

Van ieder patroon maak ik ook stap voor stap patronen zodat ik het makkelijk terug kan vinden hoe ik zo'n patroon maak.
Daar maak ik een boekje van.
 
 de tweede les (met gelpennen)

derde les


vierde les

De eerste 'tile' (bovenste foto) heb ik ongeveer hetzelfde gemaakt als in de video tutorial werd gedaan.
Op de tweede heb ik zelf een string (een lijn of meerdere lijnen zetten, gebogen/recht/wat je zelf maar leuk vind) verzonnen ;-)
Toch ook heel leuk om te zien dat je met een andere indeling en dezelfde patronen weer iets heel anders krijgt :-D 


Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te zien.
Bedankt voor jullie bezoekje en welterusten voor straks :-D

En ik wil jullie graag een fijne oudejaars dag en avond toewensen.
En een gelukkig, gezond, liefdevol en creatief nieuw jaar toewensen.
 

 






1 opmerking:

Scraptastisch zei

Het maakt niet uit wat je doet als je er maar happy van word Frouwkje en heel leuk dat je weer iets moois hebt gevonden om te doen! Met inkleuren vind ik het ook heel nice om te zien!!! Dank je wel voor je trouwe blog bezoekjes het afgelopen jaar en je lieve woorden op mijn laatste post. Ik wens jou ook een fijne jaarwisseling en een grote dosis gezondheid voir het nieuwe jaar en batuurlijk mooie creativiteit!
Liefs Gerie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...