woensdag 17 april 2019

Creativiteit brengt meer kleur aan je leven

Hallo allemaal,

Wat zouden we zonder kleuren moeten.................lijkt me echt erg om de kleuren niet te kunnen zien.
Dus ben ik ook echt dankbaar dat ik al die mooie kleuren kan zien!!!

Ik ben aan het spelen gegaan met Yupo papier en Copic Markers.
Het zag er niet al te moeilijk uit zoals Diny Sprakel het in haar video's liet zien.

De video's van Diny:
Deze is op Yupo papier: YUPO papier (zoals ik het ook gedaan heb)
En deze is op Synthetic Paper Transotype. Wil ik ook nog eens uit proberen, misschien gaat dat net even makkelijker ;-)

Het is ook niet moeilijk. De achtergrond ging gewoon goed.
Maar dat stempelen............pff......moeilijk om het goed op het Yupo papier te krijgen.
Eerst dacht ik: "dat doe ik nooit meer". Maar nu ik er een paar gedaan heb, heb ik het wel een beetje door hoe ik het goed krijg. Je kan op dit papier eigenlijk alleen maar stempelen met Stazon. En dat is gewoon niet mijn favoriete inkt. Ik heb het met het zwarte inkt van Stazon gedaan.

'klik' op de foto voor een vergroting ;-)

De kleurencombinatie van de kaartjes voor mijn spinner:
V09-V06-BG49-BG45 en Y19 (eigen kleurencombinatie)

De stans die ik hiervoor gebruikt heb is van Studio Light SL121.
De tekststempel is van Anna Gretha -kleuren-.
Van Studio Light een paar silhouette stempels:
- het meisje SL355
- de bloemen SL351
- de takjes Sl350


Deze heeft dezelfde kleurencombinatie............maar zo zie je dat het iedere keer anders kan worden.
Ik hou deze denk ik als boekenlegger ;-). Die kom ik soms best wel eens tekort.
Ik lees vrij veel en soms ook verschillende boeken, dus dan heb je ook wat meer boekenleggers nodig ;-)

Het grasrandje is van Nellie Snellen SIL026.
En ik heb nog een Molotow Marker wit gebruikt voor wat stipjes hier en daar en bij de tekststempel ook wat lijntjes gezet.

V09-V06-BG49-BG45 en Y19 (eigen kleurencombinatie)

Ik heb hier (zoals je ook in de video kan zien) Yupo papier, activator en Fab Foil Gold gebruikt.
Dat Fab Foil is zo'n gaaf effect!! Je ziet het helaas niet zo goed op de foto.
Maar waar de Copic Inkt nog een beetje nat was daar heb ik dat Foil opgelegd en gewreven en dan krijg je dus ook een beetje goud op je kleurwerk. Echt supergaaf!!

B29 en B24 (combinatie Diny Sprakel)

Deze blauwe is iets anders gedaan. Gewoon met een stukje plastic een beetje 'frommelen'.........hihi.........ook een heel leuk effect :-D

R59-RV69-YR07-E08 (kleurencombinatie Diny Sprakel)

Y35-V09-YG17-G28-YR07 (kleurencombinatie Diny Sprakel)

V09-V12-B18-B16 (eigen kleurencombinatie)

Met deze gekleurde kaartjes ga ik ook nog eens wat doen. Waarschijnlijk met Lavinia stempels.
Ik heb een paar besteld, dus even wachten tot ik ze 'binnen' heb.
En nog even wat anders tussendoor doen.

Ik realiseer me ineens dat aan het eind van het jaar ook aardig wat variatie in de kaartjes voor de spinner zitten. Niet bewust gedaan, het is gewoon zo ontstaan.
Er zitten allerlei technieken in de kaartjes verwerkt.
Best wel gevarieerd ;-)
Komt waarschijnlijk.................omdat ik zoveel leuk vind ;-)
Vind ik, zo achteraf, wel heel erg leuk :-D

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te zien :-D
Bedankt voor de superleuke reactie's op mijn nieuwe blogachtergrond in mijn vorig blogbericht.
Leuk dat jullie weer langs zijn geweest!!
Ik wens jullie een hele fijne avond en fijne paasdagen!

Het wordt mooi weer, dus geniet ervan!! Ik ga dat zeker doen!!! :-D



3 opmerkingen:

Scraptastisch zei

Mooie nieuwe blogachtergrond zie ik Frouwkje!!! En wat ben je lekker aan het inkten geweest en ja wat kan Diny het mooi hè! Maar die doet het al zo lang! Ik heb er ook lol in om er mee bezig te zijn en net als jou vind ik ook zoveel leuk! Weer mooie spinnerkaartjes en boekenlegger en heb met plezier alle techniekjes bekeken!
xx Gerie

Petra zei

Wat heb je dat mooi gedaan Frouwkje. Het leuke aan deze techniek is dat het elke keer weer anders eruit ziet. Mooie kleuren combinaties dat van jou en Diny. Ik vind stazon altijd zo lekker ruiken ☺️ Ik wens jou ook hele fijne paasdagen en dat je maar lekker veel mag lezen in het zonnetje.

Lieve groet,
Petra

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat heb je weer mooie creaties gemaakt Frouwkje. Ik zal dat filmpje ook eens bekijken want ik heb zin om weer eens wat te gaan experimenteren hihi. Die teksten waar je mee gestempeld hebt, heb ik ook. Het zijn echte doordenkertjes vind je niet? Genieten weer hier :)
Lieve groetjes Miranda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...