zondag 29 september 2013

Boekkastje

Hallo allemaal,

Helaas is dit mijn laatste creatie voor het
Hobbyhome-hobbyartikelen blog.
Om gezondheidsredenen kan ik het er niet meer bij doen.
Met 'pijn' in mijn hart heb ik dit moeten besluiten. Ik heb het geweldig leuk gevonden om voor het HH-blog kaarten te maken, mede door Hanneke en de andere DT leden. Wat is dit een geweldig team!!
Maar soms moet je keuzes maken die niet leuk zijn :-(.
Ik zal jullie missen. Hoewel we elkaar vast wel weer tegen zullen komen in blogland :-)

De laatste tijd ben ik hierdoor ook niet veel op blogs geweest en ook niet zo veel op facebook.
Ik weet ook nog niet hoe het de komende weken zal gaan. Dus mocht ik niet (of niet veel) reageren op jullie berichten, dan weten jullie een beetje waarom.

Een paar weken geleden heb ik bij Doe@ding een workshop boekkastje maken gedaan. Wat is dit onwijs leuk om te doen. Ik wilde vooral de rozen (beter) leren maken. Maar het hele project vond ik errrruuuggg leuk :-). Het was heel gezellig, ontspannen en heel goed verzorgd. Leonie legde het allemaal ook zo goed en geduldig uit :-). Op haar blog staan nog veel meer van dit soort projecten, echt superleuk!!!! Dit is de LINK naar het blog van Leonie.
De meeste materialen zaten bij de workshop. Een aantal dingen komen uit eigen voorraad.

'klik' op de foto voor een vergroting :-)

Alle rozen in en op de voorkant van dit kastje zijn zelfgemaakt :-). De rozen zijn gemaakt met (geleende) EK succes ponzen, ik geloof dat de maten medium en large waren. Ze kunnen ook gemaakt worden met de Noor mallen -6002/0156-. De werkwijze is namelijk hetzelfde. Dat is fijn, want deze stanzen heb ik en de EK succes ponzen heb ik zelf niet. Ik heb ze geponst met ecru kleurig papier en thuis heb ik een aantal geponste vormen oud roze gekleurd met mijn copic marker E04, en voor de groene rozen met G40. De ovaaltjes in het kant heb ik ook gekleurd met E04.
Dit is een LINK naar het maken van rozen met de Noor mallen.
Het Design Papier is van Prima Marketing -Delight Collection-. De blaadjes zijn van Dutch Doobadoo en ook gekleurd met E04 en G40. De vlinders zijn gemaakt met een siliconen mal en lichtgewicht klei van Martha Stewart -Woodland- en gekleurd met E04, G40 en voor het lijfje E37. Het grote zilveren hoekje komt uit eigen voorraad. De swirls aan de vlinders zijn van Marianne Design -CA3101-.


De rugzijde van de boekkaart. Het lint mocht ik zelf uitzoeken in de winkel van Doe@ding. Al het lint trouwens die terug te zien is op dit boekkastje. Als ik nog eens zo'n kastje maak dan zou ik wel eyelets gebruiken voor de gaatjes (denk dat dat mooier is).


Achterkant van het kastje.


Binnenkant van het kastje.


Rechterkant van het kastje.
De roze parelketting op het kantrantje komt uit eigen voorraad.


2 rozen, een knijpertje gekleurd met E04(eigen voorraad) en een soort piramide glaskraal.
Cameo (Wild Orchid Craft), klosje (eigen voorraad) met kant, lampje, kraaltje (eigen voorraad) en bedeltje spinnenwiel van Creatotaal.


Zilver plaatje (eigen voorraad) achter het vogelkooitje van Creatotaal, 2 roosjes, knijpertje gekleurd met E40 (eigen voorraad), naaimachinespoel en dobbelsteen.


Klosje met garen, naald erin is van Creatotaal, naast het klosje een hartvormig flesje met kraaltjes erin (eigen voorraad, 1 grote roos en een flesje met kraaltjes (eigen voorraad). Daarvoor een houten centimeter met schaartje. Het zilveren rondje met parel is uit eigen voorraad.

De kleine vlinders en 1 grote heb ik gemaakt met de siliconenmal van Martha Stewart -Woodland-. Weer gekleurd met de copics E04, G40 en voor het lijfje E37.


Linkerkant:
De Postcard en het Vintage meisje komen ook van een vel van Prima Marketing -Delight Collection-.
De zilveren hoekjes zijn van WOC. De vogels zijn gemaakt met een siliconen mal van ModPodge -Nature-.
De zilveren hartjes en het bedeltje Home Sweet Home komen uit eigen voorraad.

Op alles nog Snow Tex Glistening aangebracht.

Ik ben zooooo benieuwd hoe jullie dit boekkastje vinden :-).
Bedankt voor jullie bezoekje en de supergave reactie's op mijn vorige kaart.
Ik wens jullie een hele fijne dag!

             



16 opmerkingen:

Unknown zei

Wow, dit is echt super prachtig. Wat een geweldig project.

Grt. Tonny

Richtsje zei

Prachtig, prachtig en nog eens prachtig Frouwkje! Prachtige rozen, niet voor te stellen dat je dit zelf zo mooi kan maken! De binnenkant, buitenkant, achterkant, ze zijn stuk voor stuk met alle passie gemaakt, heel gaaf!!!

Groetjes Richtje

Tinie zei

Wat een waar pronkstuk Frouwkje, ik vind de kleuren ook heel erg mooi, super die bloemen, ga toch eens op haar blog kijken! En je weet het, ik vind het ontzettend jammer dat je ermee stopt, maar ik wens je ook heel veel sterkte en beterschap toe!!!

Dikke kus Tinie

Scraptastische hobby zei

Wow, wow,wow, wat schitterend Frouwkje, ik ben helemaal weg van je boekkastje!!! Ik zie dat het weer met zoveel zorg is gemaakt, en zoveel prachtige details, ik ben groot fan van jou!! En dan lees ik tot mijn schrik dat je een stapje terug moet doen om gezondheids redenen, daar schrik ik dan weer van! En om dan de keuze te maken dat je voor jezelf kiest, is dan heel begrijpelijk.... Luister goed naar jezelf en veel sterkte aankomende tijd en lekker je hobby blijven doen hoor! dat is goed voor de ontspanning! Lieve groetjes van Gerie

Wil zei

Ik vind jou kastje prachtig.zoveel om te zien ,zo hartstikke leuk.
Heel jammer voor jou dat je DT werk moet neerleggen.
Jammer hoor,maar je gezondheid gaat voor hé
Ik wens je an ook veel sterkte.
Groeten
WIL

Henriëtte zei

Wat een supermooi kastje, daar kan je naar blijven kijken.
Jammer dat je moet stoppen met je DT werk maar heel verstandig dat je voor er voor kiest naar jezelf te luisteren.
Heel veel sterkte toegewenst hoor

groetjes Henriëtte

Anneke zei

Heel erg mooi. Veel te zien. Sterkte met jouw gezonheids problemen. Groetjes Anneke.
www.annekescardart.blogspot.com

Cordine zei

hoi frouwkje,
Heel mooi! Ben je 13 september geweest? ik ook!
ga je 25 oktober ook?
hoop dat je jezelf een stuk beter gaat voelen.
groetjes
cordine

Marlies zei

Oh wat is dit mooi!!! Helemaal geweldig! Prachtige kleuren en de bloemen heb je zo mooi gemaakt. De binnenkant is ook een feest om naar te kijken, wat een mooie details en een leuk effect met de snowtex overal op. Een kunstwerk!! Groetjes, Marlies

Karin zei

Wat ontzettend mooi zeg!
Gr. Karin

mandy zei

kijk hier hou ik zo van echt geweldig mooi gemaakt, een workshop van leonie is echt heel leuk. De roosjes zijn erg mooi gelukt zeg! top. Kom graag nog eens bij je kijken hoor.
mandy http://mandyscreaties.blogspot.com

Anita Meijer zei

Wat vervelend toch dat je gezondheid je zo tegen zit Frouwkje en dat je mede om die reden afscheid moet nemen van iets wat je zo graag doet. Ik hoop dat er snel verbetering voor je komt, heel veel sterkte. Dit kastje is helemaal super de super, wat heb je dit geweldig mooi gemaakt, ik kijk mijn ogen weer uit.
Liefs van Anita

Leonie zei

Je kastje is echt super mooi geworden Frouwkje en wat zijn je rozen prachtig gemaakt =). Ik zag bij de workshop al, dat je het gauw onder de knie had en ik vind de kleuren combinatie en hoe je het kastje verder hebt aangekleed echt geweldig. Dank je wel voor je mailtje en ik ben blij, dat je dit mooie project op je blog hebt gedeeld. Hartelijke groetjes en liefs, Leonie.

Antoinette Voorn zei

Wat zijn het toch altijd weer leuke en sprekende creaties van jou! echt weer een toppertje heb je gemaakt en zo lief!!
En gaaf natuurlijk en heel veel sterkte met je gezondheid!
gr Antoinette

Wendy Koorevaar zei

Jee mijn mond valt open bij het zien van dit kunstwerkje! Wat ontzettend mooi gemaakt en prachtig in deze zachte kleuren! Ik ben een paar dagen weg geweest en zo te zien heb ik het nieuws gemist dat je ons team gaat verlaten. Wat ontzettend jammer! Ik wens je veel sterkte toe met alles en natuurlijk blijf ik je volgen...

Liefs,
Wendy

Agnes zei

Klasse, klasse, klasse Frouwkje.
Wat een pronkstuk met zo veel mooie details!
Echt genieten hoor!
En heel erg jammer dat je weg bent bij Hanneke maar zoals ik daar ook al zei: ik volg je al heel lang en blijf je volgen!!
Hoop voor je dat je alles weer een beetje op de rit krijgt met je gezondheid, je bent al zo lang aan het tobben dat er nu maar eens goed naar gekeken moet worden!!
Sterkte met alles!!
Liefs, Agnes

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...